Így segítik a magyar divatot és designt
2025.07.02 - 21:34
Forrás: Facebook
Budapest hosszú távon meghatározó szerepet tölthet be a közép-európai divat- és kreatíviparban a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője szerint. Jakab Zsófia úgy látja, a kreatívipar nem csupán kulturális, hanem gazdasági értéket is képvisel, ezért indokoltnak tartja az állami szerepvállalást.
Az ügynökség működése nem profitorientált, inkább az ágazatfejlesztésre koncentrál. A nonprofit forma szerintük garancia arra, hogy hosszú távú érdekek mentén szerveződjön a munka, miközben az állami hátterű szervezet teljes átláthatóság mellett végzi feladatait. Céljuk egyebek mellett a hazai tervezők megerősítése, az oktatási rendszer gyakorlati tudással való kiegészítése, valamint a gyártási háttér megerősítése is.
A Budapest Central European Fashion Week az ügynökség egyik legismertebb programja. Az eseményen évről évre több ezer érdeklődő és szakmai látogató vesz részt. Az MDDÜ azóta több mint 150 hazai és régiós márkát mutatott be különböző rendezvényeken, és számos magyar tervező jutott el külföldi bemutatókra. A design területén is hasonló aktivitásuk.
Az ügynökség nem közvetlen pénzügyi forrásokkal segíti a szektort, hanem mentorprogramokat, kapcsolatépítést, edukációt és nyílt pályázati lehetőségeket kínál. A jelentkezési feltételek mindenki számára elérhetők, a kiválasztást szakmai kritériumok alapján koordinálják. Céljuk, hogy mind a kezdő, mind a már exportpiacra készülő szereplők egyaránt támogatást kapjanak. A kreatívipar a tapasztalatok szerint olyan terület, amely megfelelő irányítással jelentős gazdasági hozadékkal járhat, ahogyan azt más európai nagyvárosok példája is mutatja.