GVH vizsgálat a Ryanair magyar jegyfoglalási rendszerénél

2025.08.05 - 11:04

Forrás: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanair légitársaság ellen. A hivatal szerint a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytathat az online jegyfoglalórendszerében.

 

A GVH közleménye szerint a Ryanair magyar honlapján több ponton félreérthető és időszerűtlen tájékoztatás jelent meg. Nem jelezték például, hogy a retúrjegyekhez kapcsolódó csomag- és szolgáltatási díjakat oda- és visszaút esetén is külön-külön kell fizetni. A hivatal kifogásolta a „Regular”, „Plus” és „FlexiPlus” csomagok, valamint az egyéb választható szolgáltatások díjainak megjelenítését is, mivel ezek a fogyasztókat vélhetően olyan döntésekre késztethetik, amelyeket más körülmények között nem hoznának meg.

Hirdetés

 

A GVH szerint a weboldal színhasználata is megtévesztő lehetett, mert azt sugallhatta, hogy a „Regular” csomag jobb választás, miközben ugyanazokat a szolgáltatásokat manuálisan kiválasztva, a „Basic” opcióhoz rendelve olcsóbban is elérhetőek voltak.

 

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelent automatikus jogsértést. Az eljárás célja a tények tisztázása, amelyre a GVH-nak három hónap áll rendelkezésére, szükség esetén kétszer hosszabbítható. Az elmúlt években a hivatal rendszeresen vizsgálja, hogy a fapados légitársaságok használnak-e úgynevezett „sötét mintázatokat” az online jegyeladás és reklám során. Tavaly a GVH elnöke, Rigó Csaba Balázs több légitársaságnak is figyelemfelhívó levelet küldött a hasonló panaszok miatt.

Hajrá Magyarország Hajrá Magyarok Kft.