Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima

2025.10.16 - 16:23

 

A Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima egy igazán stílusos és modern városi mini SUV, amely olaszos dizájnnal, takarékos hibrid hajtáslánccal és gazdag felszereltséggel igyekszik kitűnni a mezőnyből. Teszteltük.

 

Külső dizájn tekintetében nagyon el lett találva a Fiat 600

 

Az autó minden részletében az olasz formatervezés dominál: lekerekített vonalak, LED-es fényszórók és formás 18 colos könnyűfém felnik jellemzik. A hátsó rész és a lámpatestek is harmonikusak, míg a színválaszték igen széles (narancs, zöld, égkék stb.), egyedivé téve a modellt. A 600-as kivitel minden generációját idézi, de egyértelműen modernebb, fiatalosabb karaktert hordoz magában.

 

 

Belső tér és felszereltség

 

A belső jól átgondolt, minőségi anyagokkal dolgozik – elefántcsontszín, türkiz díszítés, kényelmes vynil bőr ülések, amelyek fűthetőek és masszázsfunkcióval is ellátottak. A vezetőoldali ülés elektromosan állítható, míg a kormánykerék két küllős, szintetikus bőr borítású.

 

 

 

Az utasteret 7” TFT és 10,25” infotainment kijelző uralja: utóbbi vezérli az audiorendszert, a navigációt, a telefontükrözést (vezetékes és vezeték nélküli), és a hangulatvilágítást is. A fizikai gombok intuitívak, de a sebességváltókar helyett gombos a vezérlés, amit szokni kell. Elöl bőséges tárolókapacitás, mély kesztyűtartó és elcsúsztatható könyöklő teszi praktikussá a mindennapokat. A csomagtér alapból 385 literes (hátsó ülésekkel 1256 literig bővíthető), automata csomagtérajtóval.

 

 

 

Hajtáslánc plusz vezetési élmény

 

A Fiat 600 Hybrid LaPrima szíve egy 1,2 literes, háromhengeres turbós benzinmotor (100 LE, 205 Nm), amelyhez dupla kuplungos, hatsebességes automata és 48V-os mild-hibrid rendszer (21 kW elektromotor) tartozik.

 

 

Indulásnál vagy tolatásnál főként elektromosan, csendben halad az autó, majd gyorsításnál kapcsolódik be a benzines egység. Városi környezetben nagyon fordulékony, kormányzása könnyű, ugyanakkor az úthibák némely esetben érződnek a közepesen kemény felfüggesztésen. A WLTP szerinti vegyes fogyasztás 4,9 l/100km, a valós tesztek szerint azonban inkább 5,5–6,5 liter között mozog. Az autó 0–100 km/h-ra 10,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 184 km/h.

 


Technológia, praktikum, biztonság

 

Tesztelt Fiat 600 modellünk modern vezetéstámogató rendszerek széles tárházát kínálja: adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, vészfékező, sávelhagyás-figyelmeztetés, automata távolsági fényszóró és radaros parkolás segíti a vezetési komfortot. Telefon tükrözése vezeték nélkül, USB és gyors csatlakozók, könnyen használható infotainment rendszer növeli a praktikumot és felhasználóbarát érzetet.

 

 

Ár/érték arány és pozícionálás

 

A Fiat 600 Magyarországon La Prima felszereltséggel kedvezményesen jelenleg (2025. szeptember) 9,9 millió forintba kerül; már az alapváltozat is gazdagon felszerelt, ugyanakkor a La Prima főleg dizájnelemeket és extra kényelmi tulajdonságokat hoz. Kategóriájában ár-érték arányban kimondottan versenyképes alternatíva, hiszen stílusban, felszereltségben és praktikumban is felveszi a versenyt a Jeep Avenger, Opel Mokka vagy Ford Puma hasonló hibrid változataival.

 

 

A Fiat 600 Hybrid LaPrima fiatalos, stílusos, mégis praktikus mindennapi városi mini SUV. Hibrid rendszere kellően takarékos, a felszereltség gazdag, dizájnja karakteres, olasz életérzéssel fűszerezett. Negatívumai között szűk hátsó lábtér és néhol keményebb futómű szerepel, de stílusa és praktikuma miatt nagyon szerethető, főleg városban mutatja meg igazi erényeit.

 

 

2025 Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima specifikációk

 

Alapadatok

  • Hajtás: Elsőkerék-hajtás
  • Ajtók száma: 5
  • Ülések száma: 5fiat+3

 

Méretek

  • Hosszúság: 4,178 m
  • Szélesség: 1,779 m
  • Magasság: 1,525 m
  • Tengelytáv: 2,557 m
  • Csomagtér térfogata: 385 liter
  • Hasmagasság: 199 mm

 

Motor

  • Motor típusa: 1,2 L, 3 hengeres, turbófeltöltős, benzines mild-hybrid
  • Maximális teljesítmény: 100 LE (74 kW)
  • Maximális nyomaték: 205 Nm @ 1750 fordulat
  • Üzemanyag-befecskendezés: közvetlen benzines
  • Hengerűrtartalom: 1 199 cm³
  • Rendszerfeszültség: 48 V

 

Erőátvitel

  • Váltó: 6 sebességes dupla kuplungos automata (e-DCT)
  • Meghajtás: fronthajtás

 

Menetteljesítmények

  • Gyorsulás (0–100 km/h): kb. 9,6 s
  • Végsebesség: 180 km/h

 

Fogyasztás

  • Üzemanyag-fogyasztás (WLTP): kb. 4,8–5,2 l/100km
  • Hatótáv (tank): kb. 800 km (gyári adat, 44 literes tank)

 

Futómű/fékek

  • Első futómű: MacPherson
  • Hátsó futómű: csatolt hosszlengőkar
  • Első/hátsó fékek: tárcsa/tárcsa

 

Tömeg

  • Saját tömeg: 1 280 kg
  • Megengedett össztömeg: 1 785 kg

Hajrá Magyarország Hajrá Magyarok Kft.