Magyar Péter beszédét többen követték a neten, mint Orbánét

2025.10.24 - 17:36

Forrás: fizkes/GettyImages

 

Az október 23-i ünnepi rendezvények után ezúttal nem a tömeg, hanem a nézettség lett a fő beszédtéma. A közösségi médiás adatok alapján Magyar Péter online közvetítése messze megelőzte Orbán Viktorét, hiába dolgozott a kormányfő mögött egy egész kommunikációs stáb.

 

Az október 23-i megemlékezések még le sem zárultak, amikor máris megindult a szokásos vita arról, melyik politikai rendezvény vonzotta a nagyobb tömeget. A két oldal természetesen saját eseményét látta népesebbnek, ám ezúttal a számháború különös fordulatot vett: Orbán Viktor is aktívan részt vett benne, nem éppen pontos megfogalmazásokkal.

 

A vita a neten folytatódott

 

Bár a helyszíni létszámok pontos meghatározása továbbra is nehéz, az online térben már jól mérhető, mekkora érdeklődést váltott ki a két politikus ünnepi beszéde. Az utóbbi hónapokban a Fidesz kiemelt célja lett a digitális jelenlét megerősítése: a párt jelentős összegeket fordított online hirdetésekre, kampányvideókra és szervezett közösségi aktivitásra. A stratégia lényege, hogy a kormányoldal az interneten is a domináns szereplőként jelenjen meg.

 

Az október 23-i események azonban rávilágítottak arra, hogy ez a cél egyelőre nem teljesült maradéktalanul. Orbán Viktor és Magyar Péter beszédét egyaránt élőben közvetítették a Facebookon és a YouTube-on, így a nézettségi adatok jól összevethetők.

 

Nézettségi adatok: jelentős különbségek

 

A mérések szerint Orbán Viktor beszédét a YouTube-on mintegy 27 ezren, a Facebookon pedig 570 ezren követték. Magyar Péter esetében ezek a számok jóval magasabbak: a YouTube-on 322 ezres, a Facebookon pedig 2,2 milliós nézettséget mutattak az adatok október 24-én reggel, 9:40-kor.

 

 

A különbség tehát számottevő, és az online figyelem egyértelműen Magyar Péter eseménye felé billent.

 

 

Aktívabb, de nem eredményesebb kormányzati kommunikáció

 

Orbán Viktor Facebook-oldalán október 23-án 19 bejegyzés született az ünnepi eseményekhez kapcsolódva, míg Magyar Péternél mindössze nyolc. A mennyiségi fölény azonban nem hozott áttörést: a posztokra érkező reakciók száma közel azonos volt, Orbánnál 609 ezer, Magyarnál 613 ezer körül alakult.

 

A különbség abból is adódhat, hogy míg Orbán kommunikációját egy stáb koordinálta, amely félóránként új tartalmat jelentetett meg a Békemenet indulásától kezdve, addig Magyar Péter személyesen irányította online jelenlétét, kevesebb, de célzottabb poszttal.

 

Digitális térfoglalás: egyelőre vegyes eredménnyel

 

Összességében a Fidesz továbbra is nagy energiát fordít a „digitális honfoglalásra”, ám az október 23-i adatok alapján az online érdeklődésben ezúttal a Tisza Mozgalom került fölénybe. Az élő közvetítések és a közösségi reakciók alapján a nemzeti ünnep virtuális terében Magyar Péter szereplése bizonyult a nézettebbnek és aktívabbnak.

Hirdetés

 

Hajrá Magyarország Hajrá Magyarok Kft.