Tényleg kártalanította a Wish a magyar vásárlókat? Újabb vizsgálat indult

2025.10.27 - 19:17

Forrás: Thiago Prudêncio/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

 

A Gazdasági Versenyhivatal újabb vizsgálatot indított a Wish ellen, hogy ellenőrizze, a cég eleget tett-e korábbi vállalásainak. A kaliforniai online piactér korábban több tízezer magyar vásárló kompenzálását ígérte – most a GVH azt vizsgálja, valóban megtörtént-e mindez.

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ismét vizsgálatot indított a Wish ellen, hogy kiderítse, a cég betartotta-e azokat a vállalásokat, amelyeket 2023-ban tett a bírság elkerülése érdekében. A kaliforniai székhelyű online piactér korábban vállalta, hogy 100–150 ezer magyar vásárlót kárpótol, most azonban a hatóság azt ellenőrzi, valóban megtörtént-e ez a kompenzáció.

 

A GVH 2023 februárjában zárta le a két évvel korábban, 2021-ben indított eljárását, amelyben a Wish árképzési és kedvezményfeltüntetési gyakorlatát vizsgálta. A gyanú szerint a cég több esetben félrevezető módon tüntette fel az árakat, irreális kedvezményeket kínált, és visszaszámláló órákkal próbálta vásárlásra ösztönözni a felhasználókat.

 

Az eljárás lezárásakor a vállalat átfogó jóvátételi csomagot ajánlott fel: minden magyar vásárló, aki 2021-ben az „azonnali ajánlatok” keretében vásárolt, 1500 forint értékű kreditet kapott. Emellett a Wish fogyasztói tájékoztató kampányt indított, független ellenőrzést vállalt, és ígéretet tett arra, hogy a jövőben nem él a kifogásolt promóciós eszközökkel.

 

A versenyhivatal most utóvizsgálat keretében ellenőrzi, hogy a cég maradéktalanul eleget tett-e kötelezettségeinek. Amennyiben a Wish nem tudja hitelt érdemlően igazolni a vállalások teljesítését, a GVH Versenytanácsa újabb, akár jelentős bírság kiszabásáról is dönthet.

 

Hirdetés

 

Hajrá Magyarország Hajrá Magyarok Kft.